Makadamska cesta v Otalež, Lazec, Plužnje in Jazne je bila zgrajena pred vojno za vojaške namene. Že več let so se vaščani pritoževali, da je cesta preozka in slabo vzdrževana . Ozka cesta je bila zelo nevarna za promet z motornimi vozili. Če sta se srečala dva osebna avtomobila, sta se voznika pogajala, kdo bo zapeljal nazaj in se umaknil s ceste . Ljudje so se naveličali premagovanja strmine in " grizenja kolen" med vračanjem domov. Spoznali so, da je rešitev v speljavi sodobnejše ceste iz doline.
Konec leta 1972 so se na zboru volilcev domenili, da bodo za popravilo ceste tudi sami prispevali. Odločili so se da bo vsak zaposleni prispeval od 2000 do 2500 dinarjev . Enako tudi kmetje. Tam kjer so bili trije zaposleni pa po 6000 dinarjev. In so tako zbrali skoraj 370.000 din. Ostalo pa je krila širša skupnost.( Rudnik živega srebra , Slovenijales, IMP, Eta Cerkno, Trgovsko podjetje Merkator, Soško gozdno gospodarstvo, kmetijska zadruga Idrija). Popravilo in asfaltiranje ceste je stalo približno 2.000.000 dinarjev. Kar nekaj časa pa je bila graditev ceste v negotovosti , ker so nastali spori med vaščani. Nekateri prebivalci teh vasi so bili namreč odločno proti gradnji in asfaltiranju , kar je bilo skoraj nerazumljivo. A kaj kmalu so se strasti pomirile .
V avgustu leta 1973 so začeli v krajevni skupnosti Otalež graditi cesto od Pirhove luknje do križišča v Jaznah , dolgo 5 km. Večina občanov je z navdušenjem prijela za delo " pljunili so v roke" in z krampom in lopato in prispevali več kot 300 delovnih ur. Vsi skupaj okoli 15.000 ur delovnih ur in 2000 strojnih ( traktorskih). Vrednost prostovoljnega opravljenega dela je znašala 270.000 dinarjev.
DELOVNA AKCIJA Vir-Delo 24. 8 1973 št .229 |
Delovna akcija mladine na cesti v Plužnjah leta 1974-Vir-Podobe cerkljanske-katalog občasne razstave ob 35-letnici Cerkljanskega muzeja |
V nedeljo, 19. avgusta je vaščanom pomagala graditi cesto mladinska brigada »Janka Premrla Vojka« iz Idrije. Sodelovalo je 79 mladih. Vrednost del, ki so jih opravili mladi pri obnovi ceste, je približno 6.000 dinarjev.
V novembru 1973 je Krajevna skupnost Otalež naslovila prošnje na vse rojake, ki žive zunaj domačega kraja in se vračajo naj prispevajo k rekonstrukciji in asfaltiranju ceste v Otalež, ki so jo obnavljali s samoprispevki in prostovoljnim delom občanov. Nekaj rojakov se je kmalu odzvalo prošnji ter prispevke nakazalo v sklad za obnovo ceste. Prispevali so 1.115.000 starih dinarjev in opravili 1000 ur prostovoljnega dela.
Zaradi urejanja ceste , ki se dviga nad glavno cesto Idrija- Tolmin je bila vse do 28.11 1973 ta cesta večkrat na dan zaprta za ves promet. Buldožerji so razširjali hribovsko cesto v Otalež s katere je padalo na glavno cesto pod vasjo več sto kilogramsko kamenje.
Želja domačinov je bila ,da bi bila cesta asfaltirana do prvega maja 1974 , vendar so se dela zavlekla zaradi strmega terena, ki je delal graditeljem precej preglavic. Klub temu da so jo že začeli posipati z gramozom ( 11. kubičnih metrov) je bilo treba opraviti še mnogo izkopov in podpornih zidov.
23. oktobra 1974 so delavci Ajdovskega splošnega podjetja uredili asfaltirano cesto v Otalež. Nova cesta je stale 3 miljone dinarjev. Novo cesto so odprli v nedeljo 27.10 ob 10. uri dopoldan , ko je na slovestnosti pred zadružnim domom o prizadevanjih idrijske občine za urejanje svojih naselij govoril sekretar komiteja občinske konference ZK Idrija Vladimir Zajc. Predsednik krajevne skupnosti Otalež Mlakar Peter je povedal, da je bil prej mogoč promet po cesti le z osebnimi avtomobili, sedaj pa lahko v vasi pripelje tudi avtobus, ki je v Jazne začel voziti v februarju leta 1976.
Ni komentarjev:
Objavite komentar