30. julija 1310 Videm
Patriarh pooblasti notarja, da zasliši priče o prispevkih, ki jih običajno plačujejo patriarhovi kmetje v tolminskem okraju.
Ottobonus, po božji milosti, patriarh svetega sedeža v Ogleju, William, notar Walterja, mu je izrazil svojo hvaležnost.
Bocchinanus, Fredericus, Johannes in Paulus, kolonisti iz vasi Plosine (Plužnje), gastaladija Tolmin, so nam razložili preko vas in vaših kolegov v naših zbornicah zgoraj navedene pogodbe.
V gastaldiji Tolmin so bili nekateri po krivici šikanirani in obremenjeni s tem, da so jih silili k plačilu
in storiti tisto, česar niso dolžni plačati in delati in do zdaj so imeli navado plačati in storiti.
Zato vam po ukazu vaše predanosti in naše milosti do navzočih v tem pogledu z velikim zaupanjem ukazujemo, da skrbno pregledate vse priče, ki jih želite pripeljati , potem ko ste prej prejeli telesno prisego. In da so njihova pričevanja in njihove izjave zvesto zapisane v pisni obliki ali z javnim poročevalcem v vaši prisotnosti, kar je razumno koristno glede poslovanja našega kmeta.
Antonio di Cividale .
1310. dne 8. avgusta. Čedad.
Zaslišanje prič o prispevkih patriarhovih kmetov v Plužnjah (Plusini) , Otaležu (Tolsachu) in Lazcu (Lasu) .
1310 dne 8. avgusta v navzočnosti častitega moža D. Wolrica, koroškega naddiakona, Ropretta, Cassonovega nečaka, Frančiška, Salamonovega sina in drugih.
Pred Williamom, poročevalcem je nečak M'. Walterja iz kanoničnega mesta Oglej( Aquilegen) , kateremu je častiti pater D. Ottobonus, po božji milosti svetega sedeža v Ogleju( Aquilegen), patriarh , zaupal zaslišanje spodaj podpisane priče Lucillusa iz Tolmina, pričo, ki so ga predlagali Federicum in Johannes iz Pluženj ter Paulus iz Lazca in njihovi sodelavci.
Omenjena patriarhova pogodba vasi Plužnje iz gastaldije Tolmin naj pokaže, kaj sami gospodu patriarhu in cerkvi v Ogleju imajo dolžni storiti po zakonu in plačati do zdaj.
Zaprisežen in izprašan o resnici je rekel, da se spominja, da je bilo pred petdesetimi leti tam vse pusto in opustošeno in da je slišal , da je D. Johannes Longus gastald v Tolminu dal v zakup tako pogodbo , da je plačal gospodu patriarhu določeno najemnino za novo naseljeno območje.
Tudi D. Odorlicus Longus de Civitas je zapriseženo pričal. Povedal je, da je v času patriarha Gregorija njegov oče Johannes Longus gastald v Tolminu, naselil v Plužnjah v veliki meri ljudi, ki so prišli izza gore Oslice.
Jacobus de Locha Reutarius zaprisežena priča je rekel , da se spominja , da je Pluženjska pogodba obstajala že trideset let in od časa patriarha Rajmunda je zdaj kakih petindvajset let od ukaza , da se naselijo tam vasi Plužnje ( Plusine ) , Otalež (Tolsach ) in Lazec( Las) in četrta vas iste pogodbe, ki je še vedno opustošena.
Podobno je bil Jacobus de Corithnich Reutharius izveden kot zaprisežena priča. Rekel je, da se spominja izpred tridesetih let , da so kmetje iz Pluženj in Otaleža navajeni in morajo letno plačati patriarhu sedemnajst funtov denarijev in dva denarija za bivanje. Kmetje iz Lazca pa plačajo šestnajst funtov in dva denarija, toda nato je rekel, da kmetje iz Lazca plačujejo patriarhu samo šestnajst funtov denarijev za bivanje. Omenjeni kmetje ne plačujejo dajatev in ne oddajajo mesa. Rekel je, da imajo rihtarja, ki pobira pravice za patriarha in ne plačuje davka za posest, ker to zagotavljaja gastaldija Tolmin .Omenjeni Rihtar obvesti gastaldijo Tolmin, če med njimi nastane kakršen koli prepir in takrat v sporu posreduje gastaldija. Rekel je tudi, da se spominja, da je bila četrta vas, imenovana Jazne prav tako zakupljena v pogodbi Plužnje (Plusine), a je zdaj pustota .Plačali so dvaintrideset denarijev patriarhu za vsako bivanje in desetino kapitulu državne cerkve .
Podobno je bil Hermannus de Locha Reutharius izveden kot zaprisežena priča . Rekel je, da se že petindvajset let in več spominja, da so bila omenjena mesta Plužnje (Plusina) , Otalež (Tolsach) in Lazec(Las) takrat poseljena. Kmetje so sami plačevali in so letno bili zavezani patriarhu. Plužnje(Plusina) in Otalež( Tolsach) manj kot dvaindvajset denarijev za vsako bivanje v Lazcu pa so morali plačati šestnajst funtov denarijev in nič drugega. In če so prejeli karkoli drugega, so postali nasilni .Imajo enega rihtarja ,ki vse ureja in pobira in zagotavlja pravice patriarha.
Albrettus de Tradisca Reutharius, zaprisežena priča, je dejal, da se spominja in ve, da je omenjene vasi šestintrideset let bile opustele potem pa sta Wolricus de Caminich in Jacobus de Cadroch šla k patriarhu Rajmondu in dobila od njega dve posestvi v vasi Otalež (Tolsach) . Za časa bivanja niso plačevali davka in ničesar drugega , ker so bili najeti, da bi živeli v omenjenih krajih. Le za bivanje so Plužnje(Plusina ) in Otalež (Tolsach) plačevali davek sedemnajst funtov denarijev in dva denarija, Lazec šestnajst funtov denarijev in Jazne (Jasim), ki so zdaj nenaseljene štiri funte denarijev. Vrh tega pa so imeli listine in privilegije od omenjenega patriarha. Rekli so, da nimajo drugega za plačati.
Prav tako je bil Nicholas de Coritnich izveden kot zaprisežena priča in se strinja z omenjenim Albrettom v vsem, razen tega dodaja, da omenjeni kmetje niso dolžni delati na izven svojih pogodb.
Prav tako je Rodulfus, kalcifikator iz Coritnicha, rekel v vsem in skozi vse kot omenjeni Nikolaj.
Tudi Michael de Coritnich je bil izveden kot zaprisežena priča . Rekel je, da ve, da kmetje omenjenih vasi Plužnje (Plusina), Otalež (Tolsach) in Lazec (Las ) plačujejo zgoraj navedeni davek in da ne bi smeli plačati ničesar drugega .
Tudi Haynricus de Corithnich je pričal . Rekel je, da kmetje Pluženj(Plusine )in Otaleža( Tolsacha) za vsako posest plačajo deset funtov sedemnajst denarijev redno že petindvajset let .
Dodal k prej omenjenemu Hermannusu de Locha, da se je plačevalo letno dvaintrideset denarijev za vsako posest vasi Jazne (Jasim), v času ko je bilo zakupljeno in naseljeno. Vendar jih je zakon zavezoval, da ne plačujejo ničesar drugega, niti ne dajejo mesa, ampak desetino plačujejo le državnemu kapitulu.In imajo med seboj enega rihtarja, ki za svojo posest ne plačuje davka, ampak pobira pravice patriarha.
Tudi Volricus de Corithnich je pričal. Strinjal se je s prej omenjenim .
Podobno je bil Aynricus de Tradisca predstavljen kot priča in se strinjal s prej omenjenim Aynricom de Corithnich, le da je rekel, da verjame, da so bila omenjene vasi že pred približno dvajsetimi leti naseljene.
Podobno sta Janisus de Corithnich in Janisus omenjeni Lupus de Corithnich pričala kot zgoraj ter povedala in se strinjala s prej omenjenim Haynricusom de Corithnich.
Antonio di Cividale
Zaslišanje prič o prispevkih patriarhovih kmetov v Plužnjah (Plusini) , Otaležu (Tolsachu) in Lazcu (Lasu) .
1310 dne 8. avgusta v navzočnosti častitega moža D. Wolrica, koroškega naddiakona, Ropretta, Cassonovega nečaka, Frančiška, Salamonovega sina in drugih.
Pred Williamom, poročevalcem je nečak M'. Walterja iz kanoničnega mesta Oglej( Aquilegen) , kateremu je častiti pater D. Ottobonus, po božji milosti svetega sedeža v Ogleju( Aquilegen), patriarh , zaupal zaslišanje spodaj podpisane priče Lucillusa iz Tolmina, pričo, ki so ga predlagali Federicum in Johannes iz Pluženj ter Paulus iz Lazca in njihovi sodelavci.
Omenjena patriarhova pogodba vasi Plužnje iz gastaldije Tolmin naj pokaže, kaj sami gospodu patriarhu in cerkvi v Ogleju imajo dolžni storiti po zakonu in plačati do zdaj.
Zaprisežen in izprašan o resnici je rekel, da se spominja, da je bilo pred petdesetimi leti tam vse pusto in opustošeno in da je slišal , da je D. Johannes Longus gastald v Tolminu dal v zakup tako pogodbo , da je plačal gospodu patriarhu določeno najemnino za novo naseljeno območje.
Tudi D. Odorlicus Longus de Civitas je zapriseženo pričal. Povedal je, da je v času patriarha Gregorija njegov oče Johannes Longus gastald v Tolminu, naselil v Plužnjah v veliki meri ljudi, ki so prišli izza gore Oslice.
Jacobus de Locha Reutarius zaprisežena priča je rekel , da se spominja , da je Pluženjska pogodba obstajala že trideset let in od časa patriarha Rajmunda je zdaj kakih petindvajset let od ukaza , da se naselijo tam vasi Plužnje ( Plusine ) , Otalež (Tolsach ) in Lazec( Las) in četrta vas iste pogodbe, ki je še vedno opustošena.
Podobno je bil Jacobus de Corithnich Reutharius izveden kot zaprisežena priča. Rekel je, da se spominja izpred tridesetih let , da so kmetje iz Pluženj in Otaleža navajeni in morajo letno plačati patriarhu sedemnajst funtov denarijev in dva denarija za bivanje. Kmetje iz Lazca pa plačajo šestnajst funtov in dva denarija, toda nato je rekel, da kmetje iz Lazca plačujejo patriarhu samo šestnajst funtov denarijev za bivanje. Omenjeni kmetje ne plačujejo dajatev in ne oddajajo mesa. Rekel je, da imajo rihtarja, ki pobira pravice za patriarha in ne plačuje davka za posest, ker to zagotavljaja gastaldija Tolmin .Omenjeni Rihtar obvesti gastaldijo Tolmin, če med njimi nastane kakršen koli prepir in takrat v sporu posreduje gastaldija. Rekel je tudi, da se spominja, da je bila četrta vas, imenovana Jazne prav tako zakupljena v pogodbi Plužnje (Plusine), a je zdaj pustota .Plačali so dvaintrideset denarijev patriarhu za vsako bivanje in desetino kapitulu državne cerkve .
Podobno je bil Hermannus de Locha Reutharius izveden kot zaprisežena priča . Rekel je, da se že petindvajset let in več spominja, da so bila omenjena mesta Plužnje (Plusina) , Otalež (Tolsach) in Lazec(Las) takrat poseljena. Kmetje so sami plačevali in so letno bili zavezani patriarhu. Plužnje(Plusina) in Otalež( Tolsach) manj kot dvaindvajset denarijev za vsako bivanje v Lazcu pa so morali plačati šestnajst funtov denarijev in nič drugega. In če so prejeli karkoli drugega, so postali nasilni .Imajo enega rihtarja ,ki vse ureja in pobira in zagotavlja pravice patriarha.
Albrettus de Tradisca Reutharius, zaprisežena priča, je dejal, da se spominja in ve, da je omenjene vasi šestintrideset let bile opustele potem pa sta Wolricus de Caminich in Jacobus de Cadroch šla k patriarhu Rajmondu in dobila od njega dve posestvi v vasi Otalež (Tolsach) . Za časa bivanja niso plačevali davka in ničesar drugega , ker so bili najeti, da bi živeli v omenjenih krajih. Le za bivanje so Plužnje(Plusina ) in Otalež (Tolsach) plačevali davek sedemnajst funtov denarijev in dva denarija, Lazec šestnajst funtov denarijev in Jazne (Jasim), ki so zdaj nenaseljene štiri funte denarijev. Vrh tega pa so imeli listine in privilegije od omenjenega patriarha. Rekli so, da nimajo drugega za plačati.
Prav tako je bil Nicholas de Coritnich izveden kot zaprisežena priča in se strinja z omenjenim Albrettom v vsem, razen tega dodaja, da omenjeni kmetje niso dolžni delati na izven svojih pogodb.
Prav tako je Rodulfus, kalcifikator iz Coritnicha, rekel v vsem in skozi vse kot omenjeni Nikolaj.
Tudi Michael de Coritnich je bil izveden kot zaprisežena priča . Rekel je, da ve, da kmetje omenjenih vasi Plužnje (Plusina), Otalež (Tolsach) in Lazec (Las ) plačujejo zgoraj navedeni davek in da ne bi smeli plačati ničesar drugega .
Tudi Haynricus de Corithnich je pričal . Rekel je, da kmetje Pluženj(Plusine )in Otaleža( Tolsacha) za vsako posest plačajo deset funtov sedemnajst denarijev redno že petindvajset let .
Dodal k prej omenjenemu Hermannusu de Locha, da se je plačevalo letno dvaintrideset denarijev za vsako posest vasi Jazne (Jasim), v času ko je bilo zakupljeno in naseljeno. Vendar jih je zakon zavezoval, da ne plačujejo ničesar drugega, niti ne dajejo mesa, ampak desetino plačujejo le državnemu kapitulu.In imajo med seboj enega rihtarja, ki za svojo posest ne plačuje davka, ampak pobira pravice patriarha.
Tudi Volricus de Corithnich je pričal. Strinjal se je s prej omenjenim .
Podobno je bil Aynricus de Tradisca predstavljen kot priča in se strinjal s prej omenjenim Aynricom de Corithnich, le da je rekel, da verjame, da so bila omenjene vasi že pred približno dvajsetimi leti naseljene.
Podobno sta Janisus de Corithnich in Janisus omenjeni Lupus de Corithnich pričala kot zgoraj ter povedala in se strinjala s prej omenjenim Haynricusom de Corithnich.
Antonio di Cividale
Vir- Archeografo Triestino 1887
Ni komentarjev:
Objavite komentar